ARTICLE DESTACAT CONSELLS

Un nou segell editorial, Vibop, uneix el món del vi amb la literatura

Des de la terra vitícola del Maresme arriba un nou segell editorial, Vibop, que uneix el món del vi i la literatura. Es tracta d’uns llibrets (plaquettes) molt ben editats que, a Deulonder, ens han cridat l’atenció pel bon gust i l’originalitat.
«És una editorial que ha nascut amb la voluntat de tirar endavant un projecte personal i també de reivindicar que el món del vi també és cultura, cultura amb majúscules», defensa l’editora Montse Serra.

L’espectre de temes tractats és ampli, però sempre fa confluir dos aspectes molt relacionats amb la cuina, com ho és el món del vi aquí vinculat amb la literatura i amb la cultura en general. Alguns dels primers títols ja deixen entreveure la filosofia d’aquesta editorial dirigida per la també periodista cultural Montse Serra. «Li vaig posar de nom Vibop, que procedeix d’un cicle de jazz i vins que organitzem a Alella i inclou els dos termes clau ‘vi’ i ‘bo’: M’agradava aquest nom perquè té un caminar, un ballar», diu l’editora. 


Josep M. Minguet, Narcís Comadira, Montse Serra i Enric Satué durant la presentació del segell al Restaurant el Tros de Barcelona

La primera col·lecció, Envinats, va començar a caminar fa poc més d’un any i marida el vi amb les arts i la creació. Alguns dels títols d’aquesta col·lecció són A l’avantguarda del vi, del prestigiós sommelier Josep Roca; Les olors en la literatura, un llibret molt original que recull textos literari vinculats amb les aromes a cura de Vicenç Pagès Jordà; Vins de memòria, dotze articles de caràcter autobiogràfic d’escriptors com ara Josep M. Espinàs, Màrius Serra i Julià Guillamon o ‘Vins, vinets i vinasses‘, d’Enric Satué.

Vibop té diverses col·leccions, entre les quals una que vincula la cuina amb l’enologia amb un to divulgatiu i una altra dedicada a la poesia, amb títols com ara Joan Brossa, poemes de combat, a cura de Joan M. Minguet.

Montser Serra amb dos autors de Vibop, Enric Satué i Enric Comadira, autor del títol de poesia Els raïms immortals.

Altres col·leccions en perspectiva són les que vincularan música i vi, i gastronomia i literatura: «Aquest últim treballarà a fons la idea del paisatge, un dels elements més determinants de les societats contemporànies, i  nosaltres volem enfocar la cuina amb un to divulgatiu i gens científic», explica Serra.

Vibop publica uns 8/10 títols l’any repartits entre les diferents col·leccions. Fora de col·leccio ha tret el singular ‘Cartes per a bústies i bústies per a cartes’, que uneix imatges de bústies que el neuròleg Nolasc Acarín anava enviant al dissenyador gràfic Enric Satué i correspondències cèlebres.

Els llibrets de Vibop es distribueixen per Les Punxes (a un preu de 12 euros) i també mitjançant una subscripció a Vibop.cat que permet, per 45,60 euros a l’any, rebre a casa les 4 ‘plaquettes’ de la col·lecció Envinats.

Leave a Reply

*

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.